Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality > Projektový den na VOŠ, SPŠ automobilní a technická 2022

Projektový den na VOŠ, SPŠ automobilní a technická 2022



Ve dvou po sobě následujících středách (23. a 30. 3.2022) se naše škola zúčastnila projektového dne na VOŠ, SPŠ České Budějovice. Tato škola disponuje výborným vybavením v oboru IT, 3D VR technologie a 3D tisku. Každého termínu se mohlo zúčastnit 30 žáků. Na první termín se přihlásili žáci napříč celým druhým stupněm, kteří projevovali na hodinách informatiky zájem o programování. (fotografie)

            Po příjezdu na Mariánské náměstí jsme se přesunuli cca 3 minuty pěší chůzí k našemu cíli. U vstupu na nás čekali dva zdejší učitelé, kteří měli celý projekt na starosti. Rozdělili si nás do dvou stejně početných skupin. Moje skupina jako první zamířila do učebny 3D reality. Zde jsme mohli pozorovat, jak přesně dokáže vytvářet modely z živých lidí ruční skener. Hlavním obsahem, ale byla 3D VR realita. Po nasazení speciálních brýlí jsme se ocitli v 3D prostředí a zábava mohla začít. Na této škole je využívána tato učebna k náhledu na modely automobilů v prostředí 3D. Kromě volné zábavy, kde jsme si mohli vyzkoušet například cestu na Mars, ponořit se do hlubin oceánu, zajezdit si na horské dráze (pro silné jedince, kterým se nedělá špatně), zaboxovat si proti mnohonásobně silnějšímu protivníkovi jsme si také mohli vyzkoušet aplikace na jemnou motoriku. Hodina a půl utekla jako voda a čekal nás přesun do druhé specializované učebny. Zde již na nás čekali robůtci Mindstorm od firmy Lego. Každá dvojice dostala do své péče jednoho robota, který se tak stal na dobu 1,5 hodiny jejich ratolestí. Prvním úkolem bylo přivést robotické dítě k životu. Dalším krokem byla jízda vpřed, zatočení a zastavení. Naši žáci předvedli, že jim tyto základní programovací úkony nedělají problém a mohly se vrhnout na složitější programování. Například Honza a Vašek z 9. A si vybrali nejsložitější úkol a to projet „Kočičím městem“. Zde už museli kluci všechno důkladně propočítat a navrhnout, aby jim robot projel přes kruhový objezd, řadu křižovatek a následně se vrátil domů. Bohužel nás tlačil čas a žáci museli od svých rozpracovaných úkolů odejít. Po skončení programu bylo na žácích vidět, že by zde strávili minimálně další 3 hodiny.

            O týden později se celý projekt opakoval. Z původního plánu vzít na projektový den tu samou skupinu jsme upustili, a tak si nové technologie vyzkoušelo dalších 30 žáků z naší školy. Na závěr bych dodal, že projektový den jsme si všichni dostatečně užili, leccos se naučili a nebojím se říct, že letošní Vánoce bude mít Ježíšek co dělat, aby všechny ty roboty a 3D brýle sehnal.

 Mgr. Jan Duspiva

robotika.png