Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality > Škola v přírodě 2022

Škola v přírodě 2022



Den čtvrtý – čtvrtek  (fotografie)

Ve čtvrtek ráno se nikomu nechtělo z postelí, už na nás byla znát lehká únava. Čekal nás dlouho očekávaný celodenní výlet vláčkem do stanice Ovesná, odkud jsme se napojili na Medvědí stezku. Krátce za rozcestníkem jsme už strmě stoupali a z dálky byly vidět první skalní útvary. Viděli jsme například Dračí tlamu, Hřib, Gotický portál, Kapli, Pýchavku obrovskou, Kamennou krásku, Hlavu telete, Obří kostky, Viklan, Perníkovou skálu, Soutěsku lapků až jsme došli k Jelenímu jezírku. Příjemnou zastávkou byly Jelení vrchy, kde jsme se občerstvili a koupili nanuky. Poslední zastávkou byl Horní portál tunelu Schwarzenberského kanálu, odkud nás čekal závěrečný úsek až do Stožce. Po večeři jsme si namalovali kamínek na památku a zahráli si Detektivní bojovku.

Den třetí – středa

Středeční probuzení bylo opět do slunečného rána. Déšť se nám prozatím vyhýbal, pršelo vždy až navečer nebo v noci. Nesměla chybět ranní rozcvička a po snídani jsme usedli do altánu k výuce. K obědu bylo dětmi vychvalované kuře na paprice s těstovinou a nudlová polévka. Po poledním klidu na žáky čekalo překvapení v podobě točené zmrzliny přímo na našem penzionu ke Dni dětí. V informačním centru se žáci dozvěděli plno informací o CHKO Šumava, její fauně i floře. Mohli vidět losa evropského, bobra evropského, vlka obecného a jezevce lesního v životních velikostech, ale i mnoho druhů bylin, rostlin, lišejníků a podobně. Nakonec se v centru utvořila dlouhá fronta na nákup turistických známek, pamětních mincí, plyšáků a pohlednic. Velkým zážitkem dne bylo poslání pohledu rodičům a kamarádům. Většina žáků se poprvé setkala s poštovní známkou a vznikla velká debata o tom, proč a jak se vlastně známka na pohled lepí. Vzkazy ze školy v přírodě byly konečně odeslány, a tak jsme mohli pokračovat ve venkovních aktivitách. Čekal nás Geopark a s ním poznávání hornin, následoval přírodovědný kvíz dvojic na 19 stanovištích, jehož výsledkem byla tajenka. „Bystři smysly“ bylo další hrou se zapojením smyslového vnímání nejrůznějších podnětů z naší přírody. Na úplný závěr jsme si zahráli tzv. „Vracečku“, ve které bylo potřeba zapojit paměť, postřeh a rychlost. Večeře měla spokojené strávníky po dni plném dalších zážitků.

 

Den druhý - úterý

V úterý jsme vstávali do slunečného rána, výhled z okna byl dechberoucí – lesy, louky, pasoucí se koně a šumavský klid byl všude kolem. Budíček byl v sedm hodin ráno, po obléknutí jsme všichni vyběhli do kopce nad penzion kolem koňského a dobytčího výběhu, následovala rozcvička. Po protáhnutí našich těl a ranní hygieně začala školní výuka ve venkovním altánu. Projektovou výuku provádělo téma orgánové soustavy. Žáci pracovali ve skupinách a řešili problémové úlohy společně. Po obědě nás čekal výšlap na Poutní kapli Panny Marie pod Stožeckou skálou. Žáci cestou viděli 180 let starý strom, zaujaly je letokruhy jako důkaz proměny přírody a stáří stromu. V turistickém přístřešku jsme si dali svačinu a načerpali sílu k závěrečnému strmému výstupu. Nahoře jsme udělali hromadné foto, hráli jsme turistické domino a seznamovali jsme se s turistickými značkami a mapou. Pak už nás čekal jen sestup dolů krásnou krajinou přes Stožecká luka a i po téměř 7 kilometrech v nohách jsme se vraceli zpět na večeři s úsměvem. Den byl završen deskovými a pohybovými hrami a všichni příjemně unaveni usínali.

 

V pondělí ráno již děti nemohly dospat a setkaly se celé natěšené před naší školou v Ševětíně. Lehce po osmé hodině ranní vyrazily třídy 3.B a 5.B na tak dlouho očekávanou školu přírodě. Po příjezdu na nás ihned dýchla téměř panenská šumavská příroda. Zavazadla jsme odložili na penzionu u Mauritzů, a hned jsme šli na dvouhodinovou procházku, na které jsme se seznámili s okolím Stožce. V Ekoparku v blízkosti informačního centra děti prozkoumaly dřevěné aktivity, zahrály si „živé pexeso“ a pomalu jsme se vraceli na oběd. Po rozdělení pokojů následovala stezka v Areálu lesních her nedaleko od našeho ubytování. Tato stezka je také nazývána „Soví stezkou“, protože symbolem stezky je puštík bělavý, který nás naváděl stromovou značkou k dalším úkolům. Infotabule a aktivity děti seznamovaly s rostlinnými a živočišnými společenstvy Šumavy. Děti úspěšně splnily všech 14 přírodních aktivit a celodenní zážitky poté zapsaly do svého založeného portfolia. Po večeři proběhlo seznamovací bingo, u kterého bylo plno zábavy, a konečně jsme jako parta usínali spokojeni s myšlenkami na to, co nás zase následující den čeká. 

Mgr. Dana Vojtová, Mgr. Michaela Semmelbauerová, Ing. Mgr. Bc. Lucie Novotná

20220530_113229.jpg